4 alimente care nu trebuie sa lipseasca din niciun frigider, recomandate de dr. Oz

Solutia cea mai simpla ca sa mananci sanatos este aceea de a elimina toate alimentele nesanatoase din frigider si camara. In plus alimentele cu adevarat sanatoase si hranitoare nu trebuie sa lipseasca.

Daca obisnuiesti sa comperi dulciuri, produse de patiserie, mezeluri sau alte produse procesate este momentul sa încetezi daca vrei sa-ti schimbi stilul de viata si sa mananci mai sanatos. Cea mai buna solutie ca sa ai un meniu compus doar din alimente hranitoare este sa pastrezi în casa numai produse sanatoase.

Loading...

Iata care sunt cele 4 alimente care nu trebuie sa-ti lipseasca din frigider, potrivit dr. Oz.
Printre produsele care medicului nu-i lipsesc niciodata din frigider se numara:

-Maslinele care aduc numeroase beneficii pentru organism, protejandu-l de boli la inima, depresie, cancer, tulburari mentale si de un nivel crescut al colesterolului rau.

Nutrientii importanti pe care maslinele ii contin contribuie la mentinerea starii de sanatate prin proprietatile esentiale bunei functionari a organismului. Informatiile nutritionale pentru 100 de grame de masline sunt:

– Calorii 115 kcal;

– Carbohidrati 6,26 grame;

– Proteine 0,84 grame;

– Grasimi totale 10,68 grame;

– Fibre alimentare 3,2 grame;

– Niacina 0,037 mcg;

– Acid pantotenic 0,015 mcg;

– Piridoxina 0,009 mcg;

– Tiamina 0,003 mcg;

– Vitamina A 403 UI;

– Vitamina C 0,9 grame;

– Vitamina E 1,65 mg;

– Sodiu 735 mg;

– Potasiu 8 mg;

– Calciu 88 mg;

– Cupru 0,251 mg;

– Fier 3,30 mg;

– Magneziu 4 mg;

– Mangan 0,020 mg;

– Fosfor 3 mg;

– Zinc 0,22 mg;

– Caroten 237 mcg;

– Cripto-xantina 9 mcg;

– Luteina, zeaxantina 510 mcg;

– Fitosteroli 221 mg;

– Grasimi saturate 1,415 grame;

– Grasimi mononesaturate 7,888 grame;

– Grasimi polinesaturate 0,911 grame;

Desi sunt un aliment bogat in grasimi (80% – 85% din caloriile sale provin din acestea), maslinele furnizeaza grasimi de calitate, precum acidul oleic (acid gras mononesaturat), acid linoleic si acid alfa-linoleic (o grasime esentiala omega-3), toate asociate cu un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare si cu un nivel optim de colesterol bun HLD in organism.

Studii recente arata ca grasimile mononesaturate provenite din masline ajuta la reducerea presiunii arteriale, in special datorita acidului oleic cu actiune benefica la nivel celular. Alte beneficii semnificative izvorate din proprietatile nutritive ale maslinelor sunt

– Prevenirea bolilor cronice. Maslinele contin compusi fenolici importanti, precum oleuropeina si oleocantalul, responsabili cu gustul amarui, specific al acestor fructe. Cele doua substante se numara printre cei mai puternici antioxidanti din natura, care alaturi de vitamina E si carotenoizii din masline, joaca un rol vital in prevenirea cancerului, inflamatiilor, bolilor coronariene, afectiunilor nervoase degenerative si a diabetului.

– Mentinerea integritatii membranelor celulare. Continutul bogat de vitamina E din masline, un antioxidant solubil esential pentru numeroase functii fiziologice, asigura mentinerea integritatii membranelor celulare si a membranelor mucoase (inclusiv la nivelul pielii), prin protectia sporita impotriva actiunii radicalilor liberi.

– Asigurarea aportului zilnic optim de micronutrienti. Maslinele furnizeaza cantitati importante de calciu, cupru, fier, mangan si zinc. Mai mult decat atat, sunt surse alimentare pretioase al complexului de vitamine B (niacina, colina si acid pantotenic, in special).

– Tratarea constipatiei. Maslinele au si un efect stimulativ pentru sistemul digestiv, fiind recomandate pentru consum in cazul constipatiei. Excesul de masline poate fi, insa, periculos pentru persoanele care sufera de obezitate sau hipertensiune arteriala.

– Reglarea colesterolului in organism. Grasimile mononesaturate din masline ajuta la reglarea nivelului total de colesterol in corp, prin reducerea celui rau (LDL) si suplimentarea celui bun (HDL).

– Prevenirea ingrasarii. Maslinele au un indice glicemic mic (15), precum in cazul legumelor crucifere, al cepei sau al ciupercilor. Aceasta caracteristica nutritionala este importanta pentru prevenirea ingrasarii, intrucat mentinerea nivelului de zahar in sange la un nivel scazut asigura si reglarea apetitului alimentar.

– Combaterea inflamatiilor in corp. Grasimile mononesaturate si vitamina E din masline sunt un adevarat cocktail de eliminare si prevenire a inflamatiilor in corp, ceea ce inseamna ca acest aliment poate ajuta la combaterea simptomelor bolilor inflamatorii, precum osteoartrita, artrita reumatoida sau astmul.

Proprietatile antiinflamatorii ale maslinelor ajuta si la incetinirea proceselor oxidative la nivel celular, incetinind imbatranirea organismului si stimuland eliminarea apei din corp.

-Afinele. O cana cu afine contine doar 80 de calorii si sunt foarte bogate în fibre, vitamina C si magneziu.

Afinele au cea mai mare capacitate antioxidanta dintre toate fructele

Afinele sunt foarte bogate in antioxidanti numiti antocianina, vitamina C, vitamine din complexul B, vitamina E, vitamina A, cupru (care intareste imunitatea si are rol antibacterian), seleniu, zinc, fier (promoveaza imunitatea prin cresterea hemoglobinei si a concentratiei de oxigen din sange) si stimuleaza astfel, sistemul imunitar si previne aparitia infectiilor.

Odata ce imunitatea dumneavoastra este puternica, veti evita raceala, febra, varicela si multe dintre bolile care se pot transmite, atat pe cale virala, cat si bacteriana.

Loading...