Ești la menopauză și nu reușești să ajungi la greutatea dorită? Ce poți face

Pierderea în greutate în timpul și după menopauză poate părea un lucru imposibil. Schimbările hormonale, stresul și procesul de îmbătrânire funcționează toate împreună împotriva ta. Dar din fericire există câțiva pași pe care îi poți urma pentru o slăbire mai ușoară în această perioadă specifică.

Menopauza începe oficial atunci când femeia nu a mai avut ciclu menstrual timp de 1 an. În această perioadă se poate să se confrunte cu mari probleme în ceea ce privește greutatea și slăbitul.

Loading...

Factorii care contribuie la îngrășarea din timpul menopauzei:

Fluctuațiile hormonale: niveluri foarte ridicate și foarte scăzute ale estrogenului pot duce la o depozitare mai rapidă a grăsimii.

Pierderea din masa musculară: acest fapt are loc odată cu înaintarea în vârstă, schimbări hormonale și reducerea activității fizice.

Lipsa somnului: multe dintre femei au mari probleme cu somnul în timpul menopauzei, iar lipsa somnului de calitate este strâns legată de îngrășare.

Creșterea rezistenței la insulină: femeile pot dezvolta odată cu înaintarea în vârstă rezistență mai mare la insulină, ceea ce face slăbitul mult mai dificil.

Mai mult decât atât, depozitarea grăsimii în timpul menopauzei se mută de la șolduri la abdomen. Astfel crește riscul de sindrom metabolic, diabet de tip II și boli de inimă.

Pentru a pierde în greutate este nevoie de un deficit de calorii. În timpul și după menopauză, numărul de calorii arse în timp de repaus scade considerabil. Chiar dacă este tentant să încerci o dietă slabă în calorii, este de fapt cel mai nociv lucru pe care îl poți face.

Cercetările arată că restricționarea caloriilor cauzează pierderi ale masei musculare și duce la încetinirea metabolismului. Mai mult decât atât, un consum insuficient de calorii și reducerea masei musculare duce la deteriorări ale oaselor. Acest fapt crește riscul de osteoporoză.

Una dintre cele mai bune metode este adoptarea unui stil de viață sănătos care să mențină metabolismul activ și să reducă din pierderea masei musculare care are loc odată cu înaintarea în vârstă.

Dieta slabă în carbohidrați

Multe studii arată că o astfel de dietă este excelentă pentru pierderea în greutate și este capabilă să te ajute să reduci din grăsimea abdominală. Vestea bună este că nu trebuie să reduci drastic consumul de carbohidrați pentru o slăbire eficientă.

Dieta mediteraneeană

Chiar dacă această dietă este cunoscută mai ales pentru îmbunătățirea sănătății și reducerea riscului de boli de inimă, studiile arată că te poate ajuta să pierzi în greutate.

Dieta vegetariană

Un studiu asupra femeilor aflate în post-menopauză a înregistrat pierderi în greutate și îmbunătățiri ale stării de sănătate în grupul care a ținut o dietă vegană.

Loading...